HTML

Madaraim

A kertünkben és a kertünkből élő madarakról esik itt szó. Nem túl tudományosan, inkább, ahogy én látom őket. Persze már a kicsit tágabb környezetemben is figyelem a tollas népet. Mert szerencsére van még olyan hely, ahol ezt megtehetem.

Friss topikok

  • Aromo: Örülök, hogy tetszik ez a néhány szösszenet! Nagyon pihentető figyelni a madárnépet körülöttünk. A... (2010.04.21. 16:08) Sokminden
  • Aromo: @Susiené: Kérlek, írd meg nekünk, amikor megérkeznek a gólyák! (2009.03.11. 06:03) Télvége
  • Jégmadár: Örömmel jelentem,hogy nálunk ahogy illik a nevem napján felhangzott a gyönyörű pacsirtaszó.Na jó!M... (2008.02.26. 14:11) Népszámlálás
  • Jégmadár: Akkor az én cinkéimnek fejedelmi dolguk van mert nyers szalonnát kapnak és hústalant mert csüngőha... (2008.02.26. 13:59) Madárkarácsony 1.
  • Jégmadár: Az enyéimnek piros sapkája van és nagyon elegáns öltözete.Ő a nagy harkály doktor.Igazi mesebeli m... (2008.02.26. 13:44) A legújabb

Madárkarácsony 1.

2008.01.01. 13:06 Aromo

A karácsonyi előkészületek idejére megérkezett a hideg idő is. Ilyenkor a madárnép bajban van, mert a repüléshez rengeteg energiára van szükség, a rovarok pedig már eltűntek. A cinkék például ilyen időben szinte hajnaltól alkonyatig egyfolytában esznek.

A madarakhoz nálamnál sokkal jobban értők ilyenkor azt javasolják, hogy a cinkegolyó és a mogyorókalács mellé tegyünk az etetőhelyre szalonnát is, mert ugye az tömény zsír, vagyis tömény energia. Az pedig a madarak számára szinte azonnal hasznosítható.

Tehát megrohamoztam a hentest szalonnaügyben. Nem egyszerű a dolog, mert azért nem jó ám akármilyen szalonna! Lehetőleg ne legyen húsos, mert azt nem eszik a cinkék. Nem válogatósak, csak az számukra nem emészthető. Tehát kenyérszalonna kell! Ez azért jó, mert ezen a környéken ritka, mint a fehér holló. Viszont szerencsém van, mert segít az ünnepi készülődés, a hentes is felhalmozta a készleteket. Már csak arról kell meggyőznöm, hogy nekem a spárgás végéből kanyarítson egy darabot, mert így megspórolom a lyukasztást. Némi szócsata és pluszvásárlás után megköttetik az üzlet, és én boldogan viszem haza a spárgás szalonnavéget.

Karácsonyi meglepetésként kiakasztottam tehát a kiválasztott ágacskára. Néhány nap alatt kiderült, hogy a kékcinkék nem foglalkoznak a szalonnával, nem szeretik, ha zsíros a lábuk. A széncinkék bezzeg nem győzik egymást letuszkolni a csemegéről!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://madaraim.blog.hu/api/trackback/id/tr89280835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoe · http://cseremix.hu 2008.01.01. 23:27:29

Kicsit elszomorodtam. Nem, ez így nem fedi a valóságot...,tehát: nagyon szomrú vagyok, mivel a legjobbat szeretnéd a madaraidnak, pedig a szalonna a lassú kínos halált jelenti számukra. Egyrészt, mivel feldolgozhatatlanul sós, másrészt füstölt, stb, hadd ne soroljam...szagény kis cinkék, nagyon szomjasak lesznek a fejedelmi ebéd után, de vizet hol találnak e mínuszos-havas zimankóban?

A cinkéknek kizárólag FAGGYÚT (de CSAK marhafaggyút!!) szabad adni, ami ugye szintén szalonna, csakhogy egészséges, szervezetbarát számukra.
Bocs, nem szerettem volna ünneprontó lenni, szeretem is ezt a blogot, de a madarakat még jobban.

Aromo 2008.01.02. 00:11:24

Szerencsére a madaraknak több eszük van, mint nekem. Csak azt eszik meg, ami számukra ehető, amire szükségük van. Az elfogyasztott előző darab szalonnáról sokáig nem is tudtam, hogy csipegetik, merthogy kívülről teljesen érintetlennek tünt. Hóolvadáskor vettem észre, hogy csak a bőrke és a külső burok van meg -ami a sós és füstölt-, belülről ették ki a tiszta zsírt. A vízhez jutás pedig nem probléma, ha hótakaró van, ilyenkor valamennyi madár ezt "issza".
Nagyon okos lények, a napi falatozások és teljes dalárda alapján biztos vagyok benne, hogy madárpusztulást még nem okoztam.

Jégmadár 2008.02.26. 13:59:07

Akkor az én cinkéimnek fejedelmi dolguk van mert nyers szalonnát kapnak és hústalant mert csüngőhasú disznócskákat tenyésztek és rájuk mindig gondolok néhány darab nyers szalonnával.No meg napraforgót is rakok csak azért,hogy télen a madarak kicsipkedjék a tányérbó a magot.Vizet a tyúkoknál mindig találnak és búzát is.Meg is hálálják a gondoskodást tavasszal.Sajnos manapság az emberek annyira buták és írígyek,hogy inkább permeteznek mintsem hagynák a kis vendégmunkásokat serénykedni a kertben.Pedig ők az élő "permetszer".Nincs káros mellékhatásuk és még gyönyörködhetünk is kedves dalaikban.
süti beállítások módosítása