HTML

Madaraim

A kertünkben és a kertünkből élő madarakról esik itt szó. Nem túl tudományosan, inkább, ahogy én látom őket. Persze már a kicsit tágabb környezetemben is figyelem a tollas népet. Mert szerencsére van még olyan hely, ahol ezt megtehetem.

Friss topikok

  • Aromo: Örülök, hogy tetszik ez a néhány szösszenet! Nagyon pihentető figyelni a madárnépet körülöttünk. A... (2010.04.21. 16:08) Sokminden
  • Aromo: @Susiené: Kérlek, írd meg nekünk, amikor megérkeznek a gólyák! (2009.03.11. 06:03) Télvége
  • Jégmadár: Örömmel jelentem,hogy nálunk ahogy illik a nevem napján felhangzott a gyönyörű pacsirtaszó.Na jó!M... (2008.02.26. 14:11) Népszámlálás
  • Jégmadár: Akkor az én cinkéimnek fejedelmi dolguk van mert nyers szalonnát kapnak és hústalant mert csüngőha... (2008.02.26. 13:59) Madárkarácsony 1.
  • Jégmadár: Az enyéimnek piros sapkája van és nagyon elegáns öltözete.Ő a nagy harkály doktor.Igazi mesebeli m... (2008.02.26. 13:44) A legújabb

Madárkarácsony 2.

2008.01.26. 14:40 Aromo

Néhány nappal karácsony előtt, már a sütés-főzés kellős közepén, egyszercsak éktelen ribillióra lettem figyelmes. Kirontottam a konyhába, merthogy onnan jött a csicsergés, és az ablakon kinézve azt láttam, hogy nyolc kismadár (nem volt könnyű, de megszámoltam őket) püföli a cinkegolyókat és egymást. Ez utóbbit azért, mert ennyien nem fértek el a másfél golyón. Levegőt sem mertem venni, mert őket még nem láttam itt. Sőt, tős-gyökeres városi lévén még egyáltalán nem láttam ilyen madarat. Néhány perc alatt elfogyott az ennivaló, és a csapatnyi madárka elrepült. Megrohamoztam a madárhatározómat, és rövid lapozgatás után megállapítottam, hogy őszapó nevű madarak látogattak meg minket, bizonyságul arra a véleményemre, hogy évről évre több látogatója van a kertünknek.

A két ünnep között aztán újabb kellemes meglepetésben volt részem. Egyik délelőtt ismeretlen füttyszót hallottam. Illetve hallottam már máshol, csak a kertünkben még soha. Vártam, hátha... Igazam lett, egyszercsak megjelent az ágakon a füttyszó gazdája, ráadásul nem is egy, hanem egy pár. Ők jóllaktak, én pedig figyeltem. Azután ismét belebújtam a madárhatározóba. Barátcinke a legújabb látogató!

Azóta is rendszeresen jön mindkét kiscsapat. Ma például egyszerre jött reggelizni a két barátcinke és két őszapó. A leggombócabb kékcinke meg tiszta rosszul volt, nem akart osztozni az eleségen.

Nagy öröm megfigyelni őket, és hallgatni a reggeli utáni koncertet. Szerencsére már a két lányomat is megfertőztem ezzel.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://madaraim.blog.hu/api/trackback/id/tr9312403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoe · http://cseremix.hu 2008.01.28. 09:22:17

Szívderítő téli kép! Nagyon várnék egy bejegyzést arról, hogy vajon hogyan vészelték át a kismadaraid az elmúlt napok szörnyű szélviharát???? Megvannak-e még?

Aromo 2008.01.28. 20:13:05

Még nem tudom, ma dolgoztam, ezért nem láttam őket. Általában délelőtt jönnek, holnap talán jelentkeznek. Én is aggódom, mert csúnya vihar volt nálunk. Úgy sejtem, hogy a közeli kiserdőben lakhatnak. A széncinkék viszont valahol még közelebb lehetnek, ősszel a szülők elhozták a fiatal madarakat, együtt bogarászták végig az orgonásunkat.
Remélem, holnap számolhatok, és beszámolhatok az eredményről.
süti beállítások módosítása