HTML

Madaraim

A kertünkben és a kertünkből élő madarakról esik itt szó. Nem túl tudományosan, inkább, ahogy én látom őket. Persze már a kicsit tágabb környezetemben is figyelem a tollas népet. Mert szerencsére van még olyan hely, ahol ezt megtehetem.

Friss topikok

  • Aromo: Örülök, hogy tetszik ez a néhány szösszenet! Nagyon pihentető figyelni a madárnépet körülöttünk. A... (2010.04.21. 16:08) Sokminden
  • Aromo: @Susiené: Kérlek, írd meg nekünk, amikor megérkeznek a gólyák! (2009.03.11. 06:03) Télvége
  • Jégmadár: Örömmel jelentem,hogy nálunk ahogy illik a nevem napján felhangzott a gyönyörű pacsirtaszó.Na jó!M... (2008.02.26. 14:11) Népszámlálás
  • Jégmadár: Akkor az én cinkéimnek fejedelmi dolguk van mert nyers szalonnát kapnak és hústalant mert csüngőha... (2008.02.26. 13:59) Madárkarácsony 1.
  • Jégmadár: Az enyéimnek piros sapkája van és nagyon elegáns öltözete.Ő a nagy harkály doktor.Igazi mesebeli m... (2008.02.26. 13:44) A legújabb

Tavalyi történet

2009.02.22. 16:42 Aromo

Tulajdonképpen ebben a jeges, hol napsütéses, hol hóeséses időben jutott eszembe ez a tavalyi történet. Mégpedig onnan, hogy a világválság a családomat is elérte. Vagyis idén nem megyünk nyaralni, ez már biztos.

De tavaly voltunk. Közös életünkben először, és a Balatonnál. Egészen pontosan Balatonszéplak-Felsőn, egy hétig. Szerencsések voltunk, strandidő is volt. Ez a történet is a strandon esett meg velünk.

Biztosan tudjátok, hogy a Balatonban sok helyen élnek hattyúk. Keresik az emberek közelségét, mert ez élelmet jelent számukra. Széplakon is éldegél egy hattyúcsalád, a vitorláskikötőnél. Szép napos reggelen mentünk a strandra, a vitorláskikötő utáni első lépcső lett a törzshelyünk, ott kevés fürdőző szokott lenni. A kikötőnél láttuk a hattyúcsaládot, kigyönyörködtük magunkat, mert a felnőtt madarak csodaszépek közelről, a fiókák pedig valóban olyanok, mint a mesében: rút kiskacsák. Persze szörnyülködnivaló is akadt. Egy kétévesforma kislány mindenáron ki akarta fogni az egyik fiókát egy merítőszák segítségével. A szülők meg csak nevettek. Aztán meg alig tudtak elszaladni, amikor az apahattyú megunta a dolgot, és kétméteres szárnyfesztávval nekik rontott.

Aztán szépen elballagtunk a törzshelyünkre az első lépcsőhöz. Víz, úszógumi a lányoknak, strandlabda, napozás, aztán megint víz. Én már a parton voltam, amikor egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy a hattyúcsalád szép libasorban kiúszik a kis nádasból. Elöl a papa, utána sorban a négy szürke pelyhes fióka, leghátul a mama. És ott a nádas szélén nekiálltak fürdőzni. A papa-mama előmosakodott, a fiókák pedig szorgalmasan utánozták a látottakat. Én pedig csak néztem őket, mert nagyon városi lévén ilyet még nem láttam. Aztán egyszercsak elfelejtettem levegőt venni! Ugyanis felfedeztem, hogy három nagyon ismerősnek tűnő emberfej közeledik a hattyúkhoz. A két lányunk és a párom volt, szép lassan odaóvatoskodtak hozzájuk, 8-10 méterre. A hattyúk pedig csak mosakodtak, tollászkodtak tovább. Hosszú perceken át! Aztán méltóságteljesen visszaúsztak a nádasba. Álltam a parton, hüledeztem, és csak a szememmel tudtam fényképezni.

Hosszú lett a történet, de örülök, hogy végre leírtam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madaraim.blog.hu/api/trackback/id/tr5958683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása