HTML

Madaraim

A kertünkben és a kertünkből élő madarakról esik itt szó. Nem túl tudományosan, inkább, ahogy én látom őket. Persze már a kicsit tágabb környezetemben is figyelem a tollas népet. Mert szerencsére van még olyan hely, ahol ezt megtehetem.

Friss topikok

  • Aromo: Örülök, hogy tetszik ez a néhány szösszenet! Nagyon pihentető figyelni a madárnépet körülöttünk. A... (2010.04.21. 16:08) Sokminden
  • Aromo: @Susiené: Kérlek, írd meg nekünk, amikor megérkeznek a gólyák! (2009.03.11. 06:03) Télvége
  • Jégmadár: Örömmel jelentem,hogy nálunk ahogy illik a nevem napján felhangzott a gyönyörű pacsirtaszó.Na jó!M... (2008.02.26. 14:11) Népszámlálás
  • Jégmadár: Akkor az én cinkéimnek fejedelmi dolguk van mert nyers szalonnát kapnak és hústalant mert csüngőha... (2008.02.26. 13:59) Madárkarácsony 1.
  • Jégmadár: Az enyéimnek piros sapkája van és nagyon elegáns öltözete.Ő a nagy harkály doktor.Igazi mesebeli m... (2008.02.26. 13:44) A legújabb

Újra...

2010.12.28. 13:48 Aromo

Hát itt vagyok újra. Hosszú volt a kihagyás, hiányzott ez az oldal. Téma volt bőven, csak idő nincs elegendő. Szerencse, hogy a madaraim itt vannak akkor is, ha éppen nem írok róluk.

Tulajdonképpen kevesebb megfigyelésre volt lehetőségem, mint eddig. A madarak délelőtt jönnek enni, én pedig zömmel dolgozom olyankor. Most megint téli szünet van, itthon vagyok, és gyakkran kinézek az ablakon.

Újítottam is, eddig csak cinkegolyók voltak, néha szalonna (amiért persze a nálam hozzáértőbbektől kaptam is rendesen), most pedig fabrikáltam egy madáretetőt is. Persze ne gondoljatok valami csuda ácsmunkára, csak egy flakonba vágtam ajtót, elhelyeztem benne az aprószemű feketeszotyit és felakasztottam a fára.

Nehezen szoktak hozzá a madarak, folyton mozog, meg nagydarab és ismeretlen is. De azért csak kíváncsiak voltak, hogy vajon mi lehet benne. Azóta egyesével szedik ki a szemet belőle, elrepülnek vele, aztán jönnek a következőért. Szóval munkás számukra így az evészet.

De a tapasztalatom az, hogy nemcsak a cinkéknek túl munkás mindig újra rárepülni, hanem nem is igazán praktikus. Legalábbis az udvarunkban folyton belefújja a havat a szél. Az ázott mag pedig nem finom.

Mégiscsak ki kell tanulnom az ácsmesterséget...

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://madaraim.blog.hu/api/trackback/id/tr562543966

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Handi Péter – MACSKA A KERTBEN 2010.12.29. 12:57:54

Jó ideje már, hogy kevesebb a madár a kertben. Eleinte nemigen tűnt fel a csipogás-csivitelés ritkulása, a tálkába kitett víz is rendszerint elfogyott. A jelenséget az időjárás változásának tulajdonítottam, talán bizonytalanabb a fészek-lét, a tojáskák...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása