HTML

Madaraim

A kertünkben és a kertünkből élő madarakról esik itt szó. Nem túl tudományosan, inkább, ahogy én látom őket. Persze már a kicsit tágabb környezetemben is figyelem a tollas népet. Mert szerencsére van még olyan hely, ahol ezt megtehetem.

Friss topikok

  • Aromo: Örülök, hogy tetszik ez a néhány szösszenet! Nagyon pihentető figyelni a madárnépet körülöttünk. A... (2010.04.21. 16:08) Sokminden
  • Aromo: @Susiené: Kérlek, írd meg nekünk, amikor megérkeznek a gólyák! (2009.03.11. 06:03) Télvége
  • Jégmadár: Örömmel jelentem,hogy nálunk ahogy illik a nevem napján felhangzott a gyönyörű pacsirtaszó.Na jó!M... (2008.02.26. 14:11) Népszámlálás
  • Jégmadár: Akkor az én cinkéimnek fejedelmi dolguk van mert nyers szalonnát kapnak és hústalant mert csüngőha... (2008.02.26. 13:59) Madárkarácsony 1.
  • Jégmadár: Az enyéimnek piros sapkája van és nagyon elegáns öltözete.Ő a nagy harkály doktor.Igazi mesebeli m... (2008.02.26. 13:44) A legújabb

A legújabb

2007.12.28. 06:54 Aromo

Először arra gondoltam, hogy érkezési sorrendben mesélek a hozzánk járó madarakról. Amikor utánaszámoltam, hogy kikről is kellene írnom, rájöttem arra, hogy nem lesz jó így. Tavaszig írhatnám a történeteket, mire a legutolsó látogatóig eljutnék. Ezért megfordítom a sorrendet, és most a legutolsóról mesélek először. Aztán persze jönnek a többiek is.

Négy éve járunk iskolába, reggelente mindig ugyanazon az útvonalon. Nem túl forgalmas az út, a kertes házak között vezet, mindig madárcsicsergésben loholtunk az iskoláig. Elérkezett a tél eleje, a fák lehullatták leveleiket, egyre hidegebb lett. És egy reggel, ahogy szokás szerinr siettünk az iskolába, gyors kopogásra lettünk figyelmesek. Addig tekergettük a nyakunkat, amíg megtaláltuk a kopogtatót. Egy udvarban jónéhány magas, öreg jegenyefa állt, az egyiken felfedeztük a tirke-tarka kopogó madarat. Azt tudtuk, hogy harkályt keresünk, csak azt nem tudtuk, hogyan néz ki. Én addig egyszer láttam harkályt, de az zöld volt, az állatkertben pedig apukám madárfóbiája miatt a madárházat mindig kihagytuk. Ezért aztán jó alaposan megnéztük magunknak, el is késtünk kicsit. De azóta minden télen szinte minden nap látjuk őt, már párja is van. Még mindig ugyanazt a jegenyét kopogtatják, vagyis sok lakója van a fának.

Néhány napja történt, hogy az udvarunkat átszelve felfigyeltem az ismerős kopogtatásra. A harkály volt, most egész közelről megmutatta magát, ahogy végigkopogtatta a kajszifánk csonkolt, élettelen törzsét. A mérete és színezete alapján most már tudom, hogy kis fakopáncshoz van szerencsénk. Ő a legújabb vendége a mi madárbarát kertünknek.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://madaraim.blog.hu/api/trackback/id/tr53276984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoe · http://cseremix.hu 2008.01.01. 11:41:33

Én is láttam harkályt, de annak a kis feje piros volt, a legszebb árnyalatból. De komolyan! Biztos, hogy harkály volt, mert a legnagyobb kopácsolás közepette sikerült megfigyelnem. Akkor most zöld a harkály, vagy piros?

Aromo 2008.01.01. 12:36:12

Van zöld is, meg tarka is!
Akit régen láttam, a zöld szín rengeteg árnyalatát hordta a tollain: ő a nagy zöldharkály.
A kis piros fejű, tarkatollú a kis tarkaharkály, másnéven kis fakopáncs. Szintén piros sapkás, de középtermetű a közepes tarkaharkály, a nagy tarkaharkály pedig fekete sapkát hord.
A madárhatározómból vagyok ám ilyen "okos"!

Jégmadár 2008.02.26. 13:41:00

Nálunk az öreg kajszi odvában évek óta költ a harkály.4-5 fiókája van és nagyon aranyosak.

Jégmadár 2008.02.26. 13:44:25

Az enyéimnek piros sapkája van és nagyon elegáns öltözete.Ő a nagy harkály doktor.Igazi mesebeli madár.
süti beállítások módosítása