HTML

Madaraim

A kertünkben és a kertünkből élő madarakról esik itt szó. Nem túl tudományosan, inkább, ahogy én látom őket. Persze már a kicsit tágabb környezetemben is figyelem a tollas népet. Mert szerencsére van még olyan hely, ahol ezt megtehetem.

Friss topikok

  • Aromo: Örülök, hogy tetszik ez a néhány szösszenet! Nagyon pihentető figyelni a madárnépet körülöttünk. A... (2010.04.21. 16:08) Sokminden
  • Aromo: @Susiené: Kérlek, írd meg nekünk, amikor megérkeznek a gólyák! (2009.03.11. 06:03) Télvége
  • Jégmadár: Örömmel jelentem,hogy nálunk ahogy illik a nevem napján felhangzott a gyönyörű pacsirtaszó.Na jó!M... (2008.02.26. 14:11) Népszámlálás
  • Jégmadár: Akkor az én cinkéimnek fejedelmi dolguk van mert nyers szalonnát kapnak és hústalant mert csüngőha... (2008.02.26. 13:59) Madárkarácsony 1.
  • Jégmadár: Az enyéimnek piros sapkája van és nagyon elegáns öltözete.Ő a nagy harkály doktor.Igazi mesebeli m... (2008.02.26. 13:44) A legújabb

Télvége

2009.01.29. 22:51 Aromo

Régen írtam utoljára. Szerencsére csak az írásról feledkeztem el, a madarakról nem. A nagyon hideg napokra sikerült élelemről is gondoskodnom: csemegézhették a kedvenc mogyorófürtöt.

Cinkegolyó helyett először szotyit szórtam ki, de a madárkák hozzá sem nyúltak. Hiába, no, csak fejjel lefelé lógva esik jól! Így hát szereztem golyókat, hadd lakmározzanak. Mivel a két cinkecsapat csakis egyidőben jön enni, az élelem mellé a bunyó is garantált.

Múlt héten hétfőn fedeztem fel, hogy a szarkapár már a fészkét építi a közeli jegenyefa csúcsára. Néhány nappal később pedig két csapat vadludat láttam észak felé repülni.

A legfrissebb élményem pedig, hogy ma végre választ kaptam arra a kérdésemre, hogy hol voltak eddig a barátcinkék. Az utcánk végében figyelhettem meg egy nagyobb csapatukat, amint éhesen végigportyázták a fákat, bokrokat. Tehát jól gondoltam, átutazóban vannak csak nálunk, tavaly is ilyenkor láttam őket. Valószínűleg ők is északabbra vonulnak.

Úgy gondolom, hogy a fentiek alapján minden kétséget kizáróan kimondható: Jön a tavasz!

Már csak az a kérdés, mikor ér ide?

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://madaraim.blog.hu/api/trackback/id/tr3911357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aromo 2009.02.16. 20:04:53

Most egyre inkább úgy tűnik, hogy valóban soká.
A tavasz helyett a hóesés jött. Miközben mindenki a tavasz-dalt énekli, és készülnek a fészkek.
Szóval megújítottam a golyókészletet, legalább élelmet találjanak.

Susiené 2009.03.05. 08:54:13

Már itt is a tavasz.Egy hete az első ibolya is megjelent az egyik ház előtt.Óvatosan,alig láthatóan de büszkén nyílt a fű közt.A krókuszok is pompáznak és reggelente hangos madárzsinatra ébredek.Bár elköltöztünk ősszel de az új otthonunkban sem feledtem a madarakat.Télen itt is kedveskedtem nekik sok finom falattal és meg is van az eredménye,a reggeli ébresztő.Kíváncsian várom a szép időt és azt hogy itt kiféle madárkák lesznek a barátaink.

Susiené 2009.03.05. 08:55:37

Jégmadár néven írtam eddig ide.

Aromo 2009.03.05. 19:18:38

@Susiené: Szia! Régen jártál erre, de megismertelek az írásodból. Persze, egyébként is tudtam, hogy fogsz írni. :)
Én télen is tudtam számlálni a tollas népet, és hiányom is lett. Nem volt őszapó nálunk egy sem. A barátcinkéket sem láttam. Az is lehet, hogy voltak nálunk, csak én nem láttam őket, merthogy délelőtt is dolgozom mostanában.
A szarkafészek ma elkészült, és érdekes megfigyelést is tettem ezzel kapcsoolatban. Elmeséljem?

Susiené 2009.03.06. 10:01:45

@Aromo: Kíváncsian várom a szarkákról a történetet.Itt az új otthonunkban sem kell nélkülöznom a számomra oly kedves harkályokat.Vidáman kopácsol itt is egy kedves doktor az öreg fa oldalán és odut is felfedeztem rajta.Az állomást körbe veszik a tuják ahol rengeteg madárka talál védelmet.Otthon is voltak tujáim.Persze ezek itt nem olyan délceg,magas szépségek de majd szépen rendbe szedem őket.Az utcában szinte minden villanypózna tetején van gólya fészek.Alig várom a lakói jöttét.Várom a szarka mesét. :D

Aromo 2009.03.11. 06:03:29

@Susiené: Kérlek, írd meg nekünk, amikor megérkeznek a gólyák!
süti beállítások módosítása