HTML

Madaraim

A kertünkben és a kertünkből élő madarakról esik itt szó. Nem túl tudományosan, inkább, ahogy én látom őket. Persze már a kicsit tágabb környezetemben is figyelem a tollas népet. Mert szerencsére van még olyan hely, ahol ezt megtehetem.

Friss topikok

  • Aromo: Örülök, hogy tetszik ez a néhány szösszenet! Nagyon pihentető figyelni a madárnépet körülöttünk. A... (2010.04.21. 16:08) Sokminden
  • Aromo: @Susiené: Kérlek, írd meg nekünk, amikor megérkeznek a gólyák! (2009.03.11. 06:03) Télvége
  • Jégmadár: Örömmel jelentem,hogy nálunk ahogy illik a nevem napján felhangzott a gyönyörű pacsirtaszó.Na jó!M... (2008.02.26. 14:11) Népszámlálás
  • Jégmadár: Akkor az én cinkéimnek fejedelmi dolguk van mert nyers szalonnát kapnak és hústalant mert csüngőha... (2008.02.26. 13:59) Madárkarácsony 1.
  • Jégmadár: Az enyéimnek piros sapkája van és nagyon elegáns öltözete.Ő a nagy harkály doktor.Igazi mesebeli m... (2008.02.26. 13:44) A legújabb

Népszámlálás

2008.01.31. 21:40 Aromo

Mielőtt sokan félreértenék, a madárnépet számlálom.

Vasárnap szélvihar söpört végig az országon, és ebből a mi kertecskénk sem maradt ki. Nálunk délután kezdődött, éjszaka is zengett-zúgott minden (főképpen a szomszéd palakerítése). A reggeli látvány leginkább a tájkép csata után címmel jellemezhető. Ami mozdítható volt, az szanaszét hevert a kert legkülönbözőbb pontjain. Persze a madáreleség is lepotyogott az orgona ágairól. Az idő lecsillapodott, renováltam a portát, a faggyúgolyók i s visszakerültek az ágakra. Viszont madarak nem jöttek. Egy nap, két nap, senki sem jött. Már komolyan kezdtem aggódni.

Tegnap hallottam először a széncinkéket, de látni nem láttam őket. Viszont felfedeztem, hogy az énekük alapján meg tudom különböztetni a két cinkefajt!

Ma viszont teljes a siker! Reggel jöttek a kékcinkék, és délelőtt 5 őszapó lakmározott, szokásuk szerint fejjel lefelé. Párom mesélte, hogy késő délután újra jöttek. Ebből azt gondolom, hogy nagyon éhesek lehettek, vagyis valószínűleg nem igazán röpködtek, amíg bizonytalan volt az időjárás.

Már csak a barátcinkék hiányoznak...

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://madaraim.blog.hu/api/trackback/id/tr72320198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoe · http://cseremix.hu 2008.02.14. 20:01:38

Egyre csak várom a barátcinkék visszatérését!!!Ugye megérkeztek?

Aromo 2008.02.15. 05:47:45

Még nem láttam őket azóta. Ezen a héten egész nap dolgoztam, nem tudtam délelőtt megfigyelni a lakmározókat, de biztos, hogy ittjártak. Fogynak a golyók ugyanis.
Talán hétvégén...
Most hideg van, ilyenkor szükségük van az energia-utánpótlásra.

Zoé · http://cseremix.hu 2008.02.15. 17:42:06

Remélem a hétvégén komoly népszámlálást fogsz tartani kicsi vendégeid, vagy "kertlakóid" körében. Aztán majd kérünk értesítést az eredményről!

Jégmadár 2008.02.26. 14:11:11

Örömmel jelentem,hogy nálunk ahogy illik a nevem napján felhangzott a gyönyörű pacsirtaszó.Na jó!Már előtte való nap is hallani lehetett azt a csodaszép dallamot. Már a fecskéimet váro vissza nagyon.Minden évben repeső szívvel várom jöttüket.Szeretem amikor megérkezve vígan csivitelve tiszteletköröket tesznek a ház felett és a kihúzott drótkötélre ülve elmesélik az út minden szárnycsapását. Beszélgetünk. Félrebillentett fejjel,csillogó apró gombszemével néz rám isten madárkája és fecseg.Villás farka illeg-billeg közben és az én kicsi fecském csak mesél,mesél hosszasan. Reggelente is beszélgetünk kicsit.Aztán mikor asszonykája lerakja a tojásokat és szépen üli,fecskepapa örömtől duzzadó beggyel mesél minden egyes tojásról.Van egy kicsi madárka.Nem tudom mi lehet,bár ott fészkel a tujánkon.Mikor ül a tojó a hím mint egy elriasztásként a ház csúcsára ül és egész nap pittyeg.Hajnalonta a házunk előtti tuják élednek fel.Csak úgy énekel a hatalmas fa.Fantasztikus dolog ilyen dalra ébredni.
süti beállítások módosítása